Retour en garantie

1. Verkrijgen van een RMA nummer 
Vul het RMA formulier volledig in en retourneer deze aan Xenon World™ ( service@xenonworld.nl ). De technische dienst zal uw aanvraag in behandeling nemen en, nadat controle op factuur nummer heeft plaats gevonden, binnen 2 werkdagen een autorisatie aan u verlenen. U krijgt dan een RMA nummer toegewezen welke u per email ontvangt.

2. Geldigheid RMA nummer
Wanneer u een RMA nummer van ons heeft ontvangen, kunt u binnen 5 werkdagen het product naar ons toesturen, alvorens de autorisatie van retourneren zal vervallen.

3. Verzending
De goederen dienen goed verpakt gestuurd te worden aan het op het RMA formulier vermelde adres. U dient tevens het volledig ingevulde RMA formulier bij te sluiten. Teruggezonden producten kunnen alleen probleemloos en snel worden verwerkt, wanneer deze in de door ons geleverde originele verpakking en compleet met alle accessoires worden verzonden. Slecht verpakte of incomplete producten, dan wel zendingen zonder RMA nummer of RMA formulier kunnen niet in behandeling worden genomen en zullen onbehandeld retour worden gezonden.

4. Beschadigde of verwijderde zegels
Het verwijderen of beschadigen van op het product aangebrachte garantiezegels, barcodes, productspecificaties en dergelijke leidt tot het vervallen van de garantie.

5. Verzendkosten
De kosten voor verzending naar Xenon World zijn voor rekening van de klant. Ongefrankeerde goederen worden niet geaccepteerd. De verzendkosten van de omruiling of gerepareerd product zijn voor rekening van Xenon World.

6. Garantie
Wij geven geen garantie voor producten, die als gevolg van onkundige behandeling mechanische of elektronische defecten vertonen of niet aantoonbaar bij ons werden gekocht. Defecte artikelen die zonder garantiebewijs (=Factuur Xenon World) worden opgestuurd, zullen als buiten garantie in behandeling worden genomen. Bovendien kan het niet meesturen van het garantiebewijs vertraging van de reparatie veroorzaken.

Er zijn 3 soorten RMA afhandeling.
1. DOA (Dead On Arrival) – Code A In geval van DOA wordt het defecte product altijd omgeruild voor een nieuw product, mits zij binnen zeven werkdagen na factuurdatum worden gemeld. Producten die buiten deze DOA termijn vallen, worden altijd binnen garantie gerepareerd. DOA’s worden uitsluitend geaccepteerd als de producten ongebruikt en compleet, inclusief alle accessoires, in de originele verpakking worden geretourneerd.

2. Garantie – Code B Garantie is van toepassing wanneer het apparaat niet meer (naar behoren) functioneert en deze onder de door de leverancier geadviseerde omstandigheden is gebruikt. Daarnaast mag de aankoopdatum, op de factuur naar uw klant, niet buiten de garantie termijn vallen. Mocht een product na controle door Xenon World of de fabrikant defect blijken als gevolg van oneigenlijk gebruik, zal het geval afgehandeld worden als een reparatie buiten garantie. Indien het product bij controle niet DOA of defect blijkt te zijn, worden € 25,00 onderzoekskosten en eventuele verzendkosten in rekening gebracht.

3. Buiten garantie – Code C Deze afhandeling geldt voor producten die buiten de garantie termijn vallen, dan wel schade hebben als gevolg van oneigenlijk gebruik. Alvorens tot reparatie wordt overgegaan ontvangt de klant voor akkoord een schriftelijke prijsopgaaf. Indien geen akkoord voor de prijs opgave wordt gegeven, worden € 25,00 euro onderzoekskosten en eventuele verzendkosten in rekening gebracht. De garantie afhandeling zoals vermeldt op het RMA formulier is onder voorbehoud. De feitelijke garantie wordt vastgesteld bij binnenkomst van het fysieke product (na controle of het defect conform voorwaarden is verzonden).

Recht van Retour – Code I
U heeft het recht uw bestelling tot 14 (kalender)dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via service@xenonworld.nl. Wanneer het afgeleverde niet aan de overeenkomst beantwoordt zal Xenonworld.nl het ontbrekende alsnog afleveren, dan wel, naar zijn keuze, overgaan tot herstel of vervanging van het afgeleverde product. 

U wordt geacht voor retour zending van het RMA aanvraagformulier kennis genomen te hebben van de garantie voorwaarden welke is opgenomen in onze algemene voorwaarden artikel 8.

RMA FORMULIER